Enumeration methods

Enums (both Pure Enums and Backed Enums) may contain methods, and may implement interfaces. If an Enum implements an interface, then any type check for that interface will also accept all cases of that Enum.

<?php
interface Colorful
{
    public function 
color(): string;
}

enum Suit implements Colorful
{
    case 
Hearts;
    case 
Diamonds;
    case 
Clubs;
    case 
Spades;

    
// Fulfills the interface contract.
    
public function color(): string
    
{
        return 
match($this) {
            
Suit::HeartsSuit::Diamonds => 'Red',
            
Suit::ClubsSuit::Spades => 'Black',
        };
    }

    
// Not part of an interface; that's fine.
    
public function shape(): string
    
{
        return 
"Rectangle";
    }
}

function 
paint(Colorful $c) { ... }

paint(Suit::Clubs);  // Works

print Suit::Diamonds->shape(); // prints "Rectangle"
?>

In this example, all four instances of Suit have two methods, color() and shape(). As far as calling code and type checks are concerned, they behave exactly the same as any other object instance.

On a Backed Enum, the interface declaration goes after the backing type declaration.

<?php
interface Colorful
{
    public function 
color(): string;
}

enum Suitstring implements Colorful
{
    case 
Hearts 'H';
    case 
Diamonds 'D';
    case 
Clubs 'C';
    case 
Spades 'S';

    
// Fulfills the interface contract.
    
public function color(): string
    
{
        return 
match($this) {
            
Suit::HeartsSuit::Diamonds => 'Red',
            
Suit::ClubsSuit::Spades => 'Black',
        };
    }
}
?>

Inside a method, the $this variable is defined and refers to the Case instance.

Methods may be arbitrarily complex, but in practice will usually return a static value or match on $this to provide different results for different cases.

Note that in this case it would be a better data modeling practice to also define a SuitColor Enum Type with values Red and Black and return that instead. However, that would complicate this example.

The above hierarchy is logically similar to the following class structure (although this is not the actual code that runs):

<?php
interface Colorful
{
    public function 
color(): string;
}

final class 
Suit implements UnitEnumColorful
{
    public const 
Hearts = new self('Hearts');
    public const 
Diamonds = new self('Diamonds');
    public const 
Clubs = new self('Clubs');
    public const 
Spades = new self('Spades');

    private function 
__construct(public readonly string $name) {}

    public function 
color(): string
    
{
        return 
match($this) {
            
Suit::HeartsSuit::Diamonds => 'Red',
            
Suit::ClubsSuit::Spades => 'Black',
        };
    }

    public function 
shape(): string
    
{
        return 
"Rectangle";
    }

    public static function 
cases(): array
    {
        
// Illegal method, because manually defining a cases() method on an Enum is disallowed.
        // See also "Value listing" section.
    
}
}
?>

Methods may be public, private, or protected, although in practice private and protected are equivalent as inheritance is not allowed.

Hier Kannst Du einen Kommentar verfassen


Bitte gib mindestens 10 Zeichen ein.
Wird geladen... Bitte warte.
* Pflichtangabe
Es sind noch keine Kommentare vorhanden.

Midjourney Tutorial - Anleitung für Anfänger

Über Midjourney, dem Tool zur Erstellung digitaler Bilder mithilfe von künstlicher Intelligenz, gibt es ein informatives Video mit dem Titel "Midjourney Tutorial auf Deutsch - Anleitung für Anfänger" ...

Mike94

Autor : Mike94
Kategorie: KI Tutorials

Grundlagen von Views in MySQL

Views in einer MySQL-Datenbank bieten die Möglichkeit, eine virtuelle Tabelle basierend auf dem Ergebnis einer SQL-Abfrage zu erstellen. ...

admin

Autor : admin
Kategorie: mySQL-Tutorials

Definition von Stored Procedures - eine Einführung

Stored Procedures sind vordefinierte SQL-Codeblöcke, die in einer Datenbank gespeichert sind und bei Bedarf aufgerufen werden können. ...

Bernie

Autor : ebiz-consult GmbH & Co. KG
Kategorie: mySQL-Tutorials

Tutorial veröffentlichen

Tutorial veröffentlichen

Teile Dein Wissen mit anderen Entwicklern weltweit

Du bist Profi in deinem Bereich und möchtest dein Wissen teilen, dann melde dich jetzt an und teile es mit unserer PHP-Community

mehr erfahren

Tutorial veröffentlichen

Spielplan für 4 Gruppen zu je 6 Teams auf 2 Feldern

Hey, hallöchen! Du musst die Spiele so durchgehen, dass die Platzierung kontrolliert wechseln, dass jedes Team auf den Plätzen spielt. Hier ist ...

Geschrieben von Nico_Schubert am 14.05.2024 07:17:28
Forum: PHP Developer Forum
Bild drehen

Hallo, Du hast den Drehwinkel und den Pfad zum Bild bereits richtig im Post-Array. Hier ist ein vollständiges Beispiel, wie du das Bild drehst u ...

Geschrieben von Nico_Schubert am 14.05.2024 06:55:15
Forum: PHP Developer Forum
Berechnungen durchführen

Hallo Matze, gerne helfe ich dir bei deinem Projekt. Lass uns deine Fragen Schritt für Schritt angehen: Erste Frage: Ist das Konstrukt so richt ...

Geschrieben von Nico_Schubert am 14.05.2024 06:43:13
Forum: PHP Developer Forum
Bild drehen

Ich denke, dass die Aussage von scatello richtig ist und stimme ihm zu.

Geschrieben von LucyCoffee am 10.05.2024 12:04:18
Forum: PHP Developer Forum